18.09 10:00
Kalendarium
Strefa Euro
18.09 10:00
Kalendarium
Strefa Euro
Saldo rachunku bieżącego
Okres
lipiec
Aktualne
- 27.7 mld EUR
Prognoza
- 34.5 mld EUR
Poprzednie
- 35.8 mld EUR
18.09 10:00
Kalendarium
Strefa Euro
Saldo rachunku bieżącego
Okres
lipiec
Aktualne
- 35 mld EUR
Prognoza
-
Poprzednie
- 38.9 mld EUR
17.09 11:00
Kalendarium
Strefa Euro
Inflacja bazowa HICP
Okres
sierpień
Aktualne
- 0.3% m/m
- 2.3% r/r
Prognoza
- 0.3% m/m
- 2.3% r/r
Poprzednie
- -0.2% m/m
- 2.3% r/r
17.09 11:00
Kalendarium
Strefa Euro
Inflacja HICP
Okres
sierpień
Aktualne
- 0.1% m/m
- 2.0% r/r
Prognoza
- 0.2% m/m
- 2.1% r/r
Poprzednie
- 0.0% m/m
- 2.0% r/r
16.09 11:00
Kalendarium
Strefa Euro
Produkcja przemysłowa
Okres
lipiec
Aktualne
- 0.3% m/m
Prognoza
- 0.3% m/m
Poprzednie
-0.6% m/m
16.09 11:00
Kalendarium
Strefa Euro
Produkcja przemysłowa
Okres
lipiec
Aktualne
- 1.8% r/r
Prognoza
- 1.6% r/r
Poprzednie
0.7% r/r
15.09 11:00
Kalendarium
Strefa Euro
Bilans handlu zagranicznego
Okres
lipiec
Aktualne
- 5.3 mld EUR
Prognoza
- 11.7 mld EUR
Poprzednie
3.7 mld EUR
15.09 11:00
Kalendarium
Strefa Euro
Bilans handlu zagranicznego
Okres
lipiec
Aktualne
- 12.4 mld EUR
Prognoza
-
Poprzednie
8 mld EUR
11.09 14:45
Kalendarium
Strefa Euro
Konferencja prasowa po posiedzeniu ECB
Okres
wrzesień
Aktualne
-
Prognoza
-
Poprzednie
-
11.09 14:15
Kalendarium
Strefa Euro
Stopa depozytowa
Okres
wrzesień
Aktualne
- 2.00%
Prognoza
- 2.00%
Poprzednie
- 2.00%
11.09 14:15
Kalendarium
Strefa Euro
Stopa refinansowa
Okres
wrzesień
Aktualne
- 2.15%
Prognoza
- 2.15%
Poprzednie
- 2.15%
Korony skandynawskie i funt, to dzisiejsi outsiderzy
Korona norweska i korona szwedzka, oraz brytyjski funt - to waluty, które najbardziej przegrywają dzisiaj z dolarem. W przypadku scandies wygląda to na realizację zysków, gdyż przekaz z Norges Banku (mimo ostatniej obniżki stóp) i szwedzkiego Riksbanku pozostaje względnie "jastrzębi".
Wykres dzienny USDNOK
Wykres dzienny USDSEK
Ciekawiej wygląda temat na funcie, gdzie rynek zaczyna mieć pewne deja vu w kontekście jesieni 2022 r., kiedy to upadł rząd Liz Truss po tym, jak ówczesny minister finansów zaproponował terapię wstrząsową mogącą prowadzić do ogromnego wzrostu deficytu. Teraz okazuje się, że rząd premiera Starmera również pożycza więcej, niż planował, co jest wynikiem deficytu aż o 11,4 mld GBP wyższego niż szacunki OBR. Dodatkowo jest on na rekordowych poziomach od czasów covidowych, czyli 2020 r. Na rynku rośnie presja przed publikacją założeń do przyszłorocznego budżetu, co będzie mieć miejsce w listopadzie. Mówi się o tym, że minister Reeves zostanie zmuszona wdrożyć podwyżki podatków, co może negatywnie przełożyć się na londyński parkiet, oraz gospodarkę.
Wykres dzienny GBPUSD
Komentarze Zobacz wszystkie Komentarze
Zastrzeżenia prawne
Prezentowany komentarz został przygotowany w Wydziale Analiz Rynkowych Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska S.A. z siedzibą w Warszawie (DM BOŚ) tylko i wyłącznie w celach informacyjnych i nie stanowi rekomendacji w rozumieniu „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów” lub jakiejkolwiek porady, w tym w szczególności porady inwestycyjnej w zakresie doradztwa inwestycyjnego, o którym mowa w art. 76 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (t.j. Dz. U. 2017, poz. 1768 z póź. zm.), dalej: „Ustawa”, porady prawnej lub podatkowej, ani też nie jest wskazaniem, iż jakakolwiek inwestycja jest odpowiednia w indywidualnej sytuacji inwestora. Inwestor wykorzystuje informacje zawarte w niniejszym komentarzu na własne ryzyko i odpowiedzialność. Niniejszy komentarz jest publikacją handlową w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy”. Przedstawiony komentarz jest wyłącznie wyrazem wiedzy i poglądów autora według stanu na dzień sporządzenia. Przy sporządzaniu komentarza DM BOŚ działał z należytą starannością oraz rzetelnością. Komentarz nie został przygotowany zgodnie z wymogami prawnymi zapewniającymi niezależność badań inwestycyjnych i nie podlega żadnym zakazom w zakresie rozpowszechniania badań inwestycyjnych. DM BOŚ, jego organy zarządcze, organy nadzorcze, i jego pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności za działania lub zaniechania klienta lub innego inwestora podjęte na podstawie niniejszego komentarza ani za szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyjnych, skutki finansowe i niefinansowe powstałe w wyniku wykorzystania niniejszego komentarza lub zawartych w nim informacji. Niniejszy komentarz został sporządzony w celu udostępnienia klientom DM BOŚ, a także może być udostępniany innym osobom zainteresowanym w celu promocji usług świadczonych przez DM BOŚ. Niniejszy dokument nie stanowi podstawy do zawarcia jakiejkolwiek umowy lub powstania jakiegokolwiek zobowiązania po stronie DM BOŚ. W przypadku klientów DM BOŚ, którzy zawarli Umowę o Opracowania, o której mowa w Regulaminie doradztwa inwestycyjnego i sporządzania analiz inwestycyjnych, analiz finansowych oraz innych rekomendacji o charakterze ogólnym dotyczących transakcji w zakresie instrumentów finansowych oraz instrumentów bazowych instrumentów pochodnych (Regulamin), niniejszy raport stanowi Opracowanie w rozumieniu Regulaminu. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej bossa.pl w dziale Dokumenty. DM BOŚ jest firmą inwestycyjną w rozumieniu Ustawy. Nadzór nad DM BOŚ sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.